.

Toyota Yaris Hybrid-R - прототип за радостта

Характеристика за повечето хибриди на Toyota е достатъчна мощност. Ако искате малко повече динамика, производителят предлага да погледнете с други очи прототипа Hybrid-R
преди 3 години

Yaris Hybrid е невероятен модерен градски автомобил, чиято системна мощност е 100 конски сили. Но често по-новите модели на Toyota са критикувани за дефицита на допълнителна сила, особено в любимите случаи, когато средният европеец иска да се радва на магистрала. На магистрала понякога малкият Yaris е тромав, не достатъчно икономичен и събужда желание за повече. Прототипът Hybrid-R презадоволява подобни очаквания със своите 420 конски сили.

Yaris Hybrid-R e задвижван от турбобензинов агрегат с 1,6 литра работен обем и мощност от 300 конски сили. Той се комбинира с два електромотора (всеки по 60 конски сили), които автономно задвижват двете задни колела. Тази квази-система на задвижване 4х4 гарантира динамични качества от съвсем друго ниво. Системата за рекуперация на спирачна енергия е директно взета от състезателния болид TS030, който участва в тазгодишната надпревара “24 часа на Льо Ман”.

Как се справя в софийски условия Toyota Yaris Hybrid


Тази система агрегира енергията си в суперкондензатор, разположен под задните седалки. За разлика от конвеционално приложимите батерии този кондензатор се отличава с по-висок капацитет и гъстота на клетките.
В Yaris Hybrid-R е разположен и трети електромотор (пак с 60 коня), който обаче служи само като генератор. Този генератор зарежда суперкондензатора и подава енергия към другите два електромотора. По този начин цялата електрическа система функционира като електронен контрол на приплъзването – когато подадете рязко газ към бензиновия мотор и тягата заплаши да превърти гумите, енергията от задните колела балансира щурма и ви позволява да се катапултирате напред.

Етикети:@