.

Peugeot 2008: градът е зона за приключения

Френският производител уцели пулса на времето и представя впечатляващо решение за напрегнатия делник с елементи на лайфстайл
преди 3 години

Peugeot преживява най-тежкият период в историята си. През последните 10 години продажбите непрестанно стагнират, а финансовата ситуация за недостатъчно глобализираната френска марка не предвещава нищо добро. Затова и появата на модел като 2008 е от знаците, които все пак вдъхват голяма доза доверие на личния състав, че нещата все пак ще станат по-добре. А на потребителите – че френският лъв все още има сили, а не е котка пред пенсия.

 

2008 е представител на набиращия популярност сегмент на градския SUV. Тази категория, позиционирана категорично над градските модели, в директен сблъсък с малките комбита и заплашващ дори сегмента на компактните лимузини, е най-динамичната сфера за продажбите в Европа. 2008 е технологичен брат на 208, като се различава от него с повдигнатата си с 16 см каросерия и общата дължина от 4,16 метра. В интериора всичко е същото – включително малкия волан и изнесените над него показатели за скорост и оборотите. Точно този радикален подход на Peugeot във вътрешната ергономия в първия миг стряска – но всъщност не можете да си представите колко е удобно да се върти малкото воланче и колко лесно се маневрира автомобила по този начин. По отношение на пространството в купето можем да кажем, че не трябва да бъдете със свръхочаквания, но същественото е, че високият просвет означава и по-лесно сядане и слизане от колата – особено удобно в града, когато този процес е с висока честота.

 

2008 е автомобил с предно предаване. Дори срещу пари и добра дума не можете да получите 4х4, което всъщност едва ли ще притесни някого. Силата на 2008 е в сблъсъка с бордюрите или при леко разкалян третокласен път по пътя към някоя селска къща. За истински офроуд си има истински офроуд автомобили – край на тази тема.

 

Изпитваме най-мощната версия на автомобила, задвижвана от 1,6-литров турбодизел с мощност от 115 конски сили, в комбинация с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Моторът е добре познат агрегат на Peugeot, който се монтира в цялата гама на марката. Той е известен с това, че има известно забавяне при потегляне и особено дълги предавателни числа на втора скорост, но пък е достатъчно гъвкав и пъргав, когато е вкаран в обороти. На пътя 2008 допада с балансиран комфорт на окачването при достатъчна стабилност в завоя. Разочаровни сме само от лекото свистене на вятъра при скорости над 110 км/ч в горната част на вратата. Можете да се разсеете от този досаден детайл, просто като увеличите радиото в колата – мултимедията е една от силните страни на този френски лъв.

 

В резюме, Peugeot 2008 е повече от удачен избор за хора, търсещи универсална градска кола, с възможности за пътешествия и на по-дълъг път, които ценят свободното си време и ще се радват на многофункционално вътрешно пространство. Единственият проблем на това Peugeot е да му повярвате – и да се абстрахирате от предразсъдъците си.

 

Peugeot 2008 1.6 HDI 115 се продава от 37 000 лева.

Етикети:@