.

Mercedes GLA - дошлият по-късно е и по-красив

Компактният SUV на Mercedes има амбиции да навлезе сериозно в най-бързо развиващия се пазарен сегмент в Европа
преди 6 години

Все по-често и все по-настоятелно автомобилните производители ще преоткриват колелото. И тъй като Mercedes са родителите на автомобила, при тях този процес е особено любопитен. Особено като се има предвид, че в конкретния случай ще ви разкажем за ниша, която стратезите на Daimler просто проспаха – пазарния сегмент на градските SUV. Първи дойдоха японците с Nissan Qashqai и Nissan Juke. В последствие конюнктурата беше поета от BMW с техния X1 и MINI Countryman. Audi се включиха със закъснение също с техния Q3. Mercedes могат да бъдат доволни, че няма да са последни – и все пак, появата на бъдещия GLA е една страхотна новина.
GLA е името на бъдещия градски SUV на Mercedes, който споделя шасито и двигателите си с A-класата. Премиерата на модела ще бъде по време на изложението IAA във Франкфурт след месец. Моделът е по-дълъг с 13 сантиметра спрямо компактната лимузина. Същевременно GLA е доста по-нисък от преките си конкуренти със своите 1,49 метра. Офроуд характерът му се подчертава от калниците с по-тъмен цвят и възможността да бъде поръчан с до 19-цолови джанти. При всички положение GLA е създаден за отлично впечатление преди всичко в града и на магистралата – на последната той ще бъде наистина страхотен благодарение на отличното си въздушно съпротивление от 0,29 – със сигурност с това ще бъде запазен и по-нисък разходът.
Талантът на компактните SUV е да бъдат високи и с по-голям багажник спрямо компактните си събратя. В случая говорим за 421 литра капацитет на багажника, който може да бъде увеличен до 1235 литра след сгъване на задните седалки. Като възможно допълнително оборудване се предлага механизъм за сгъване на задните седалки под по-голям ъгъл, което добавя още 60 литра пространство (около куфар) в багажника.
За старта на модела ще бъдат предложени четири мотора за задвижане – два бензина и два дизела. Базовият бензин ще бъде GLA200 със 156 конски сили. Динамиката идва с GLA250 и неговите 211 коня, който ще ускорява малкия SUV за 6,5 секунди до 100 км/ч и максимални 235 км/ч. Дизелите ще бъдат 200 CDI със 136 коня и среден разход от едва 4,3 литра/100 км. По-динамична ще бъде модификацията 220CDI с нейните 170 коня. По-мощните бензин и дизел се комбинират с 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител; за по-слабите версии е предвидена ръчна 6-степенна скоростна кутия. Ако поръчте своя GLA със задвижване на четирите колела, отново получавате и автоматични скорости.
При 4х4 модификациите се монтира и специален диференциал с електрохидравлично управляван ламелен съединител на задната ос, който разпределя въртящия момент динамично и според пътните условия до 100% между предната и задната ос. Това осигурява сцепление и динамика при труден терен – ако, разбира се, под труден терен не предвиждате нищо по-сложно от снежна преспа при ски ваканция или малко пясък на плажа. За пълния комфорт и удовлетворение на Mercedes-собственика е предвидена и специална настройка на скоростите в офроуд режим, както и компас, измерване на наклона на атака, както и ъгъла на завой при маневриране – все удобства, които ви карат да се чувствате, все едно управлявате своя GLA в рали “Дакар”.
По отношение на допълнителните електронни системи Mercedes GLA предлага всички възможности от гамата на производителя, които правят шофирането по-приятно – адаптивен темпомат с регулиране на дистанцията спрямо преднодвижещия се автомобил, ситема за наблюдение на умората на водача (монтира се серийно), автоматичен асистент при паркиране при успоредно и вертикално маневриране; възмжност за свързване с iPhone и споделяне на интернет връзката от смартфона за сърфиране в браузъра на колата. Mercedes GLA ще може да бъде поръчван от ноември. Цените вероятно ще започват от около 30 хиляди евро. Така че може би е хубаво да изчакате, ако сте решили, че е време да се пренесете в някой покорител на градската джунгла...

Етикети:@