.

Mazda 3 за трети път

Японците показват бъдещото поколение на компактната си лимузина на три различни локации
преди 7 години

Mazda 3 е един от относително малко популярните представители на компактния сегмент, доминиран в Европа от VW Golf и други европейски модели. В Австралия обаче Mazda 3 е най-продаваният модел на пазара. Лимузината на Mazda често се харесва на европейските журналисти с агресивното си пътно поведение, лекото си купе и много приятните двигатели. Клиентите обаче не харесват докрай пластмасите в купето (грубички), багажникът (среден за класа си) и мястото в интериора (тесничко е). С третата генерация Mazda атакува слабостите си и доразвива своите силни черти.

При запазени външни габарити междуосието на Mazda 3 пораства с шест сантиметра – посланието е еднозначно, на задните седалки ще бъде по-комфортно. Същевременно профилът на колата става още по-агресивен, като купето ще е с 2 см по-ниско, а ширината също се увеличава с 4 см, като по този начин новата 3 ще бъде най-широка в сегмента си. Общата маса на автомобила се запазва ниска, а иновациите под предния капак донасят на нашето внимание ново поколение Skyaktiv-двигатели, бензинови и дизелови. Mazda 3 е третият модел на японците, след SUV-модела СХ7 и лимузината 6, в който се прилага новата философия на марката Kodo. Освен внимание към качеството и подобрения в детайл стратегията на японците е за въвеждане на високоефективни и прецизни двигатели – една от главните причини, поради което СХ7 взриви пазара на SUV и капацитетите за производство трябваше неколкократно да бъдат увеличавани. Със старта на продажбите ще бъдат лансирани четири двигателя. На практика това са три мотора – два бензинови и един турбодизелов. Базов мотор ще бъде 1,5-литрова модификация и 100 конски сили мощност. Ще се предлага и двулитров бензинов двигател с мощност от 120 и 165 конски сили. Дизеловият агрегат е добре познатият 2,2-литров мотор на Mazda с мощност от 150 конски сили. Всички двигатели са с директно впръскване в цилиндрите, системата за Start-Stop на Mazda и се управляват с помощта на шестстепенна ръчна или автоматична трансмисия.
В интериора Mazda следва духа на времето и предлага голям 7-инчов дисплей, разположен в средата на арматурното табло. Автомобилът комуникира интегрирано със смартфона ви, като освен възможност за синхронизиране на навигационния софтуер, безжично слушане на музика и провежадне на разговори през Bluetooth-връзка ще можем и да даунлоудваме приложения, отчитащи среден разход например. С новата Mazda 3 нищо няма да ви спира и да слушате интернет радио – просто сваляте допълителното приложение на смартфона си. Сред другите електронни иновации на Mazda 3 е и дисплеят, прожектиращ в предното стъкло на водача скоростта и други показатели на автомобила (екстра, позната от по-високия автомобилен сегмент, но и от модели на Peugeot). И още – новата Mazda 3 ще може да бъде поръчана и с адаптивен темпомат, който регулира средната ви скорост спрямо движещите се пред вас обекти, както и със система за превенция на удар при ниски скорости.
Новата Mazda 3 ще дебютира във Франкфурт на изложението IAA през септември.

Етикети:@