.

Ferrari 458 Italia Speciale – убиец на Porsche-та

Новата, “специална” версия на секси берлинетата е с иновативни технологии и поставя нов рекорд
преди 7 години

Ferrari са в устремен подем. Продажбите вървят толкова добре, че президентът на компанията Лука ди Монтедземоло обяви в началото на 2013 година, че възнамерява да ограничи производството – опит за изкуствена регулация на търсенето, като по този начин се запази ексклузивния характер на марката. 

458 Speciale е модел, който очакваме да видим официално във Франкфурт, на изложението IAA. Моделът се появява с новаторски технически решения, които го поставят много добре в конкуренцията с най-големия противник – Porsche. Затова вероятно е и малко разочарование, че германците вече представиха своя механизъм за променлива геометрия на предния и задния спойлер. С помощта на тази система се подобрява аеродинамиката и сцеплението при по-високи скорости. Дълго време се считаше, че това ще бъде една от големите изненади на Speciale.
Подробностите около тази система ще станат публични през септември във Франкфурт. Можем да предположим, че ламелите на предния спойлер и задния дифузор се движат с помощта на електромоторчета. И в стандартния 458 Italia е монтирана система за променлива геометрия на предния спойлер, като в него тя обаче е механична и се задвижва според въздушния поток. Не е ясно също така дали задният спойлер ще се задейства с допълнителен бутон или ще работи напълно автоматизирано.
Напълно официално обаче Ferrari 458 Italia Speciale вече е автомобилът с най-голяма литрова мощност за атмосферен двигател. V8-агрегатът с мощност от 605 конски сили при 9000 об/мин (!!) е с работен обем от 4,5 литра, а въртящият момент е 540 Nm.. Това прави 134 конски сили/литър – по-добро е съотношението само при турбомоторите, където Mercedes CLA 45AMG e с мощност от 181 конски сили/литър.
Мощността на автомобила се управлява с помощта на 7-степенен автоматик с двоен съединител. Ускорението до 100 км/ч е някакви си 3 секунди, а до 200 км/ч – 9,1 секунди. Това е подобрение от 4 стотни спрямо обикновената 458 Italia, при запазен среден разход от 11,8 литра/100 км. Разходът е измерен при активна HELE-система (High Emotion Low Emissions) – мерки за понижаване на CO2-емисиите на Ferrari, включващи старт-стоп система, променена работа на бензиновата помпа и компресора на климатика.
Особено любопитство в новия 458 Italia Speciale предизвиква анонсираната SSC-система за контролиране на ъгъла на приплъзгване. С помощта на електрониката трябва да стане възможен по-прецизен контрол на автомобила при движение в гранични стойности. При започващ дрифт електрониката изчислява идеалната крива на приплъзгване, след което управлява въртящия момент между предните и задните колела, така че автомобилът да извърши оптимално маневрата. Звучи супер добре, а на живо е сигурно и доста по-вдъхновяващо.
Ferrari 458 Italia Speciale ще струва над 200 хиляди евро.

Етикети:@