.

BMW 114d – баварец за всеки

Най-малкият и най-маломощен модел на BMW е най-любопитната алтернатива за търсената от вас мобилност в компактния сегмент. Но с премиум контекст
преди 3 години

Странно нещо е прогресът. Всички производители на нови автомобили представят нови, по-добри модели, като същевременно се оплакват от най-новите регулации, задължаващи ги да спазват по-строги норми за изгорели газове. Същевременно, ако се абстрахираме за малко от нормите, мощността на новите модификации расте ли расте, а крайните клиенти търсят ли търсят повече конски сили на по-добра цена. И в този контекст, 114d на BMW изглежда някак неловко. Най-малкото BMW мобилизира едва 95 конски сили от 1,6-литровия си дизелов мотор. 95 коня в BMW? Ъъм, не, нека да не сменяме темата. 

95 конски сили са резултат, който в общия случай е най-вече комфортен баланс между потребностите и възможностите. В този сегмент на мощност до 100 конски сили са струпани много, много предложения от практически всички производители. И сега BMW поддадоха и предлагат тази модификация. Всичко наред ли е със света около нас?

Де факто да. Макар и целокупното мъжко население на земята да мечтае за 3-литрови шестцилиндрови мотори, в момент на покупка влизат в употреба много нови и сериозни аргументи – цената на застраховката, размерът на данъка, стойността на придобиване, средния разход на гориво. И в крайна сметка, макар дори и 200 коня да не са достатъчни за спортните амбиции на асфалтения каубой у всеки от нас, избираме нещо на ръба на разума.


BMW 114d е разум с премиум претенция. Ще рече, че BMW влизат в изцяло нова за тях игра, в която ще се конкурират още по-директно с Audi, Mercedes, но и всички други компактни автомобили, най-вече Golf. Внезапно 95-те коня на 114d влизат в директен сблъсък с 1,6-литровия TDI на концерна VW, 1,5-литровия Renault-дизел (монтиран впрочем вече в няколко модификации на А-класата на Mercedes) и 1,6-литровия HDI-двигател на Peugeot (задвижващ включително и Ford).
Усещането е много специално. От една страна, турбодизеловите 95 кончета вървят в комплект с въртящ момент от 235 Nm при 1500 об/мин. По този начин в нито един момент не може да става въпрос за липса на достатъчна динамика, с която да покорите 80% от обстоятелствата в ежедневието. От друга, това е BMW, което се усеща като... Golf. Хем интериорът му е подреден, хем седалките му са много удобни, хем под педала на газта някак не бушуват бури. Не горят пожари. Не осиротяват малки дечица. Така де, разбирате накъде бия.

Етикети:@