.

Tesla представи електрическия SUV Model X (ГАЛЕРИЯ)

„Ако знаехме колко инженерни трудности ще срещнем, щяхме да се ограничим в идеите си” – заяви президентът на компанията Елън Мъск
преди 3 години
Снимка: Tesla

Всъдеходът на Tesla е с врати тип „крила”, в които има сензори, позволяващи да се отварят безопасно и в по-ниски гаражи. Предното стъкло обхваща част от покрива и предлага уникална панорама на пътуващите (6 или 7 седалки в зависимост от конфигурацията). Сред останалите екстри са навигацията с информация за трафика в реално време, паркинг сензори и автоматично разтварящ се заден спойлер. Всичко това с 8-годишна гаранция независимо от изминатите километри. Двигателят с 263 к.с. задвижва и четирите колела, а максималната скорост е 250 км/ч.

Tesla тепърва започва производството на модела и според Елън Мъск засега поточните линии не могат да гарантират големи обеми. Той не разкри колко бройки ще бъдат произведени до края на годината, но сподели, че поръчка, направена днес, ще бъде изпълнена след 8 до 12 месеца.

Компанията вече понижи прогнозните годишни продажби до 50-55 хиляди автомобила. Бавното производство на Х вероятно ще намали още повече тези числа.

Това е третият продукт на Tesla и е важно да бъде успешен. Разработката на модела отне две години повече спрямо първоначалния график, като една от причините за забавянето са отварящите се нагоре врати. Инженерни проблеми е имало и около голямото предно стъкло, обхващащо една трета от покрива.

Някои клиенти платиха авансово 40 000 долара още преди три години, за да бъдат сред първите собственици на новия модел. Техните бройки са с всички екстри и струват 132 000 долара. Всъщност ще има и един още по-скъп вариант за 142 000 долара, който ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди.

Въздушният филтърът на купето е HEPA и според Мъск може да осигури защита при химическа атака.

Очаква се X да бъде първият SUV, който ще получи максималните пет звезди на всички краш тестове. Автомобилите от този клас не могат да покрият максималните изисквания заради високия си център на тежестта, но електрическата кола има 500-килограмова батерия в шасито си и това я прави много стабилна.

Компанията не уточни цената на базовия модел (90 кВтч с пробег 413 км). Най-евтиният вариант на Model X ще е с около 5000 долара по-скъп от Model S, чиято цена започва от 75 000 долара.

Повечето технически характеристики са като на Model S, включително 17-инчовият мултимедиен екран и сензорите, които ще позволят при бъдещо ъпдейтване на софтуера колата да се движи на автопилот.

Очакванията са половината продажби на Model X да бъдат в Северна Америка, а като цяло те да бъдат колкото на Model S.