.

Обновените BMW i3 и i3 S влизат в трудна конкуренция с Tesla Model 3

Продажбите на новите електромобили започват през ноември 2017 г.
преди 3 седмици
Снимка: BMW

В навечерието на изложението във Франкфурт (12-24 септември 2017) BMW показа обновените си електромобили i3 и i3 S.

Компанията се е постарала да подобри дизайна на малкия електромобил, който след дебюта си през 2013 г. не постигна големи успехи заради високата си цена, малкия пробег и, меко казано, странния дизайн.

Конкуренцията в тази ниша се изостри допълнително, тъй като миналия месец Tesla започна да доставя новия си седан Model 3. Той има по-голям пробег (от 350 до 500 км), а цената му е само 35 000 долара (29 100 евро).

Въпреки всичко, i3 отбеляза през 2016 г. над 25 500 продажби. От появата си през 2013 г. до днес моделът е доставен до 83 000 любители на екологичното пътуване.

Синхронният електромотор на новото BMW i3 развива максимална мощност от 125 кВт/ 170 к.с., а максималният му въртящ момент е 250 Нм. Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 сек. Максималната му скорост е ограничена до 150 км/ч. Разположенaтa ниско в дъното на автомобила литиево-йонна високоволтова батерия позволява пробег от 290 до 300 км при NEDC, от 235 до 255 км при WLTP, както и до 200 км при движение във всекидневието. Средният разход на електроенергия при NEDC е между 13,6 и 13,1 кВтч на 100 км.

По-спортното BMW i3s спринтира от 0 до 100 км/ч за 6,9 сек. и развива максимална скорост от 160 км/ч. Средният му разход на електроенергия е 14.3 кВтч на 100 км при NEDC. Електрическият му пробег е 280 км при NEDC, 235 до 245 км при WLTP, както и до 200 км при шофиране във всекидневието.

И двата модела имат опция за удължен пробег (Range Extender). Той се състои от двуцилиндров бензинов двигател с мощност 28 кВт/38 к.с., който произвежда електроенергия, за да може при нужда да поддържа постоянно нивото на заряд на високоволтовия акумулатор по време на пътуване. Така общият пробег на автомобила при шофиране във всекидневието може да се увеличи от около 180 с допълнителни 150 до общо 330 км. Чисто електрическият пробег на новото BMW i3 с Range Extender е 225 до 235 км при NEDC, както и 190 до 200 км при WLTP. Съответстващите стойности за новото BMW i3s с Range Extender са 220 км при NEDC, както и 185 до 195 км при WLTP.

Установените при NEDC средни стойности на разхода на новото BMW i3 с Range Extender са от 11.9 до 11.5 кВтч електроенергия и 0.6 л гориво на 100 км (CO2 емисии: 14 –13 г/ км). Новото BMW i3s с Range Extender при NEDC има разход на електроенергия от 12.5 кВтч и разход на гориво от 0.7 л на 100 км (CO2 емисии: 14 г/ км).

BMW i3s се оборудва серийно със спортно окачване, което включва и снижаване на каросерията с 10 мм. По-широката с 40 мм в сравнение с BMW i3 следа допълнително се подчертава от черните арки на калниците. Ексклузивно за новото BMW i3s се предлагат 20-инчови алуминиеви джанти, по-широки с 20 мм в сравнение с наличните досега варианти, с дизайн с двойни спици в двуцветен вариант и Jetblack.

В Германия BMW i3 ще струва от 36 800 евро, а BMW i3s започва от 39 800.

Повече информация за моделите ще откриете в сайта на BMW Group България.

Обновените BMW i3 и i3 S (2017 Frankfurt)
Снимка: BMW