.

Новият Land Rover Discovery SVX: Най-бързият начин да изкачите планината

Не че е нужно да го правите точно по този начин
преди 6 дни
Снимка: Land Rover

На изложението във Франкфурт Land Rover представи Discovery SVX – най-екстремният модел на марката с 5-литров бензинов агрегат V8 с компресор суперчарджър и 525 к.с. (625 Нм).

Хидравличната система за контрол срещу преобръщане (H-ARC) е новост за Discovery при SVX. Тя дава увеличено изместване на колелата и подобрен контрол върху каросерията, като подобрява екстремното офроуд сцепление и същевременно намалява клатенето на каросерията с цел плавно и стабилно шофиране по пътна настилка.

Discovery SVX има подобрени преден и заден ъгъл на заход и ъгъл на преодоляване, постигнати чрез повдигане както на олекотената алуминиева монокок архитектура, така и на системата за въздушно окачване на четирите колела, използвайки амортисьори с дълъг ход и променени шарнирни съединения и оборудвайки се с по-големи гуми за всякакъв терен 275/55 R20 Goodyear Wrangler с диаметър 815 мм върху ковани алуминиеви джанти.

Гумите с по-високи странични стени намаляват контактното налягане и подобряват динамиката върху меки повърхности. Комбинацията с по-агресивен мотив на протектора подобрява сцеплението в условия на кални повърхности.

Discovery SVX е оборудван също с активен централен и електронен заден заключващ се диференциал, които работят със специално настроената система Terrain Response 2, за да оптимизират сцеплението върху всякакви повърхности.

Тези хардуерни обновявания са допълнени с уникални софтуерни настройки за 8-степенната автоматична трансмисия с двускоростна раздатка и с динамичните системи на Discovery като Контрол при спускане по наклон, Електронен контрол на сцеплението (ETC), Адаптивна динамика, Динамичен контрол на стабилността (DSC), All-Terrain Progress Control (ATPC) и променливо електрическо сервоусилване на волана (EPAS).