.

Jaguar C-X17 – Изцяло нова форма

Бъдещето на Jaguar изглежда повече от обещаващо
преди 5 години

Откакто има нови собственици в лицето на индийския индустриален гигант Tata, Jaguar се развива впечатляващо добре. Няма ги депресиращите резултати от времето, когато традиционната британска марка беше собственост на Ford.

Вместо това новите “котки” се възприемат отлично от пазара, особено в развиващите се държави, където агресивно-елегантният формален език на Jaguar се харесва много – като нещо “европейско и автентично”. С прототипа C-X17, показан преди дни на изложението IAA във Франкфурт, Jaguar анонсира бъдещето си, в което няма да има забранени пазарни сегменти, където марката ще се свързва с иновацията и където ще бъде постулирана новата пълна независимост от Ford.

Jaguar F-Type беше избран за най-красива кола на 2012


C-X17 прилича много на Mazda CX-5. Вероятно заради синия цвят на прототипа от Франкфурт. Всъщност, от много време се говори, че Jaguar има добри шансове за продажби на SUV-модел. С този прототип, който на външен вид изглежда напълно завършен, компанията демонстрира потенциала си в тази посока.


С дължина от 4,72 метра прототипът е по-къс от Porsche Cayenne. Задвижването на четирите колела е с интелигентно управление на приплъзгването и с помощта на допълнителен диференциал въртящият момент може да бъде пренасочен до 100% към предните или задните колела, в случай на нужда. Все още не са известни детайли за мотори и скоростни кутии, но както ще видите от снимките, най-вероятно SUV-моделът ще бъде оборудван с отличната 8-степенна автоматична кутия на ZF, използвана и в други модели на марката.

Infiniti също разсъждават над идеята за компактен SUV


В купето Jaguar представя интерактивната централна конзола, която е напълно свързана с устройствата ви, управлява се с докосване и ви позволява ъплоуда на музика и видео. Съвсем очаквано, в автомобила можете да използвате социалните мрежи като Twitter или Facebook, да не говорим за навигационна система с опресняване в реално време на трафичните данни.


Значително по-любопитно, но не толкова атрактивно за публиката е изцяло новото алуминиево шаси, което вероятно ще е в основата на бъдещи модели на Jaguar. Очаква се, че първият модел на Jaguar върху изцяло новата платформа ще бъде наследникът на Jaguar X-Type, който вече няма да има нищо общо с Ford Mondeo. С него ще дебютират и изцяло новите двигатели на Jaguar – бензинови и дизелови. С дебюта на прототипа C-X17 шефът на Jaguar Иън Калъм обявява “изцяло нова посока”. Струва ни се, че е прав.