.

CES 2018: Byton представят електрически SUV, който може да се ъпгрейдва

Не Tesla, а германските луксозни брандове Mercedes, BMW и Audi са конкуренти на новия китайски проект
преди 27 седмици
Снимка: Byton Media Pack

Докато германските производители на автомобили Mercedes, Audi и BMW тепърва започват да навлизат в областта на електрическите автомобили, един китайски производител с германски гени ги атакува изненадващо. Byton е компания, в която работят бивши мениджъри на BMW и която има амбицията да се превърне в новата Tesla.

Компанията Byton показа на технологичното изложение CES в Лас Вегас за пръв път прототип на техния електрически SUV. Според изказвания на изпълнителния директор на компанията Карстен Брайтфелд конкурентите на този прототип са големите немски производители на премиум автомобили Mercedes, BMW и Audi. Знаков за този нов автомобил е огромен сензорен екран в пилотската кабина, който на практика минава от врата до врата.

Концепцията на Byton e да създаде автомобил, който е интуитивен и лесен за ползване толкова, колкото произволен смартфон. В допълнение към големия сензорен екран с размери от 124х25 см, ще има още и един по-малък директно във волана. Автомобилът включва поддръжка и на гласовия асистент Alexa на Amazon. Колата разпознава водача чрез камери и сензори за разпознаване на лица, а изкуственият интелект позволява персонализирани настройки и фунцкионалности в колата.
Текущо произвежданите автомобили остаряват още в мига, в който са представени. Прототипът на Byton ще работи като смартфон - но не само софтуерът му ще може да бъде ъпдейтван с най-нова версия. Също и сензорите и други елементи от купето ще могат да бъдат подменяни с новите ъпдейти. При старта си очакванията са колата да поддържа Level 3 автономност - т.е. колата ще може да се движи и маневрира сама в определени сценарии (например по магистрала). Един от потенциално възможните ъпгрейди за автомобилите на Byton ще бъдат сензори и комплекти, позволяващи автономност от четвърто ниво, т.е. самодвижещ се автомобил без човешка намеса.

Колата в стандартната версия има батерия, която с едно зареждане може да мине около 400 километра. Във версия с по-големи акумулатори пробегът мже да достигне 520 километра. Моторът и задвижващите части се доставят от външни подизпълнители, но самите батерии са собствена разработка на Byton, които считат тази технология за ключова за развитието на бизнеса.

В Лас Вегас са посочени цени от около 45 000 долара за американския пазар (вероятно в Европа този автомобил ще се продава за около 45 000 евро). Byton смятат да произведат първите бройки от своя електрически SUV в края на 2019 г., като първоначално автомобилът ще е достъпен само в Китай. Продажбите му в САЩ ще започнат през 2020 година, а до края на същата година ще се появи и в Европа.

Китай се превръща в най-важния пазар за електрически автомобили заради мащабните държавни субсидии. В ценовия сегмент от 45 000 долара предложението на Byton се счита за особено атрактивно, стига компанията да се справи с производствените предизвикателства и да може да осигури капацитет от няколкостотин хиляди автомобила годишно. Инвеститори в Byton са две от най-значимите технологични компании на Китай - интернет гиганта Tencent и производителя на чипове и на iPhone Foxconn.

 

Свързани статии