.

Какво е бъдещето на Opel след придобиването й от PSA Group

Ще има ли големи съкращения в заводите на немската компания?
преди 11 седмици
Карлос Таварес (вляво) и изпълнителният директор на Opel Михаел Лохшелер на изложението във Франкфурт 2017 Снимка: Getty Images

Заводите на PSA Group са по-продуктивни от тези на Opel” – заяви по време на изложението във Франкфурт Карлос Таварес, изпълнителен директор на групата, която наскоро придоби немската компания. Думите му идват след посещение на фабриките на Opel в Сарагоса (Испания) и Рюселхайм (Германия).

„Разликата в ефективността е очевидна. Въпреки всичко очаквам да видя и неща, които при Opel са по-добри, отколкото в PSA, така че ще се учим взаимно” – допълва Таварес.

Opel (Vauxhall) има шест завода в Европа за асемблиране на моделите си: Лутън и Елсмер Порт (Англия), Сарагоса (Испания), Рюселхайм и Айзенах (Германия) и Гливице (Полша). Отделни компоненти се произвеждат също така в Австрия, Германия и Унгария.

Днес бъдещето на някои от фабриките е неясно, защото PSA Group трябва да използва общи платформи и двигатели за моделите си, за да минимизира разходите.

Според анализ на LMC Automotive, при предишните си собственици – General Motors Europe, заводите на Opel наистина са били с по-ниска утилизация от PSA. Айзенах и Рюселхайм например са работили съответно с 65% и 51% от капацитета си. Единствено Сарагоса има по-добри резултати със 78% натовареност.

В същото време най-големите заводи на PSA – Виго (Испания) и Сошо (Франция) са били с натоварване 78 и 83%. Други два завода на групата във Франция дори са работили с пълния си капацитет.

PSA и Opel вече започнаха да правят съвместни модели. Първи бе градският кросоувър Opel Crossland X, представен през юни. Той се сглобява в Сарагоса заедно с предстоящия да излезе на пазара Citroen C3 Aircross.

Вторият съвместен проект е компактният кросоувър Opel Grandland X, произвеждан от PSA в Сошо заедно с Peugeot 3008.

Същевременно Opel продължава да губи 4 милиона евро всеки работен ден. Във Франкфурт Таварес не уточни дали ще има нови съкращения или дори затваряне на фабрики. Той сподели, че основната част от съкращенията е направена след кризата през 2009 г., когато GM почти продаде европейския си бизнес на канадската Magna, но в последната минута се отказа от сделката.

Планът на Таварес е да стабилизира компанията не чрез увеличение на продажбите, а с подобряване на ефективността в Opel.