.

Renault Captur – за градския офроуд

Ванът-SUV на французите впечатлява с ергономия и практичност
преди 5 години
captur1

Изборът на автомобил в наши дни е все по-труден. Производителите сегментират позиционирането си във все повече ниши, като по този начин предлагат подход, според който не трябва да остане незадоволено потребителско желание. Renault Captur е иновативен модел за всички, които търсят малка градска кола, но водят активен начин на живот през уикенда и нямат нищо против да попътуват и някъде, където асфалтът не е често срещан, макар и по-скоро да става въпрос за населени места, а не за планински ливади. И всичко това на прелюбопитна цена – едва 2000 лева по-скъпо от модела Clio, с който Captur дели инженерната си платформа. Струва ли си шпагатът към по-големия автомобил?

captur3

През последните години на криза се наблюдават интересни тенденции на пазара. Докато лимузините от средния сегмент постоянно стагнират, SUV-моделите неуморно увеличават феновете си и продажбите им отчитат двуцифрен ръст всяка година. Това важи и за България. Водени от това познание, маркетинг стратезите на Renault създават Captur – малка, компактна кола с функционалността на миниван, височината и проходимостта на SUV и удобството и малките размери на градски автомобил. Както всяко решение 3 в 1, и това е подчинено на компромиси. Въпросът е дали все пак компромисът си струва?
Струва си на 100%. За да разберете напълно какво ви предлага Captur, е най-добре първо да си уговорите тестово шофиране при вашия дилър на модела Clio. Това е един от най-модерните и най-естетически звършени модели на пазара за градски коли. Clio впечатлява с балансирано поведение на пътя, съчетаващо динамика и комфорт, приятни, макар и не твърде буйни бензинови и дизелов агрегати, както и една от най-модерните мултимедийни системи на пазара – не само в този клас. Недостатъците на Clio са бързо преброени – мястото на задния ред е силно ограничено заради спортния силует на тавана, а окачването е нервно при малки неравности (логично следствие на относително късото междуосие). Затова на сцената излиза Captur.
Наричаме полунашега Captur “другото Clio”. Толкова е голяма близостта между тези два модела на Renault. За разлика от Clio обаче, Captur е с 6 см по-дълго купе, което добавя практически всичките си сантиметри в междуосието, чийто положителен ефект се усеща постоянно – и при возене по пътя, и при преминаване през неравности. Още по-приятно е, че можете да премествате на релса задните седалки напред или назад с 16 см – в случай че искате повече място за краката или по-голям багажник. Също така, Captur е с 20 см просвет. Това ще ви позволи да атакувате по-спокойно бордюрите в града или неравностите на пътя извън него. В интериора Captur е също толкова иновативен. Седалките са облечени с калъфи с цип, които можете да свалите и перете – напълно вероятен сценарий е да купите втори комплект калъфи, който да използвате, когато пътувате извън града или когато возите малки деца. Освен това, трябва да обърнете специално внимание на жабката в колата – в случая това не е жабка, а 11-литрово чекмедже, побиращо какво ли не. Браво, Renault, страхотна идея.

captur2


Това, което Captur няма, е задвижване на четирите колела. В портфолиото на Renault-Nissan има един сравним и близък модел – Nissan Juke. Според официалните статистики обаче 80% от неговите продажби са само с предно задвижване. В този смисъл решението на инженерите от Renault изглежда оправдано – това е градски автомобил, който оцелява прекрасно в градската джунгла. И в който най-големият ви уплах е клаксонът на някой твърде нервен участник в движението. За всичко друго Captur е универсално добър – и заслужаващ си всеки от 2000-те хиляди лева надценка спрямо Clio.
Renault Captur ТСе 90 се продава от 25990 лева.

Етикети:@