.

Honda CR-V - за семейство и приятели

Четвъртото поколение на SUV-модела на японците е с повече място за багаж и страхотен комфорт
преди 5 години
honda1

Японските автомобилни компании имат невероятното качество да измислят хитри и иновативни инженерни решения, които да променят цялата индустрия. Но в крайна сметка да губят темпото и тяхната пионерска роля да бъде подценена от обикновeните хора, неизкушени от постоянната надпревара и конкуренция между производителите. Honda измислиха и създадоха заедно с Toyota преди повече от 20 години сегмента на SUV-автомобилите. Те притежават всички предимства, които човек в наши дни може да желае. Просторни като комби, удобни като седан и проходими като офроуд всъдеходи – с условието, че няма да катерите нищо повече от разкопана пръст около дома си или някоя снежна преспа. И разбира се, висока позиция на седене – при застаряването на световното население това е все по-чест аргумент за покупка, защото лайфстайлът на сивите коси не може да прави компромиси с видимостта.

Четвъртото поколение на Honda CR-V може да мине почти незабелязано покрай вас. Днешните хитови модели в Европа са от Германия. В световен мащаб обаче CR-V е повече от успешна концепция със своите над 5 милиона произведени броя.
Новият CR-V е по-голям от предшественика си, без да е взривил габаритите. Промените касаят най-вече багажното отделение, което със своите 589 литра е сред най-големите в пазарния сегмент. Променено и е пространството за седящите на задния ред, което може да бъде определено само с една дума – кралско. CR-V е и малко по-нисък, което прави управлението му субективно по-приятно и динамично и напомнящо лек автомобил. Наред с това, Honda вече предлагат своето SUV вече и във версия само с предно задвижване.
Точно такава версия имахме възможността да изпитаме. Тестовият автомобил беше задвижван от 2-литров бензинов мотор с мощност от 155 конски сили, комбиниран с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Макар и с атмосферно пълнене, бензиновият мотор е достоен представител на Honda. Той реализира мощността си при по-високи обороти, като същевременно предлага и възможността за спокойно и сигурно придвижване без стрес и при ниски обороти. При необходимост от изпреварване е препоръчително да свалите една предавка повече спрямо първоначалната си идея – така при междуградско движение преминаването на трета вместо на четвърта ще ви вкара в диапазон на оборотомера около 4000-4500 об/мин, в които моторът на Honda се чувства отлично. Тестовият разход възлизаше около 8 литра/100 км. 
Динамичното придвижване така или иначе не е пазарен аргумент, когато си купувате подобен автомобил. Просторът в купето беше цитиран по-нагоре в този разказ, а универсалността и ергономията в интериора са впечатляващи. Задната облегалка се сваля само с едно движение и дърпането на една ръчка. Най-приятното нещо в тази Honda обаче е отличната шумоизолация. Комфортът при пътуване на дълъг път е страхотен и това е сред основните предимства на този автомобил.
Honda CR-V се конкурира най-вече със своите японски опоненти Toyota RAV4 и Maza CX5. Спрямо тях Honda може да предложи преди всичко пространство. На много места можете да прочетете като слабост качеството на информационните системи на автомобила. Ниската резолюция на цветните дипслеи всъщност допринася за по-доброто им разчитане. Затова не бих определил задължително като слабост качеството на информационния дисплей. Така или иначе обаче целевата група потребители на CR-V ще бъдат улисани в това да броят пространствата в купето, в които можеш да оставиш една, две, три или пет 1,5-литрови шишета. И така, въпреки че вероятно може и да не сте разбрали, четвъртото поколение на Honda CR-V е невероятно добър семеен автомобил. Повече ван, отколкото джип, повече лимузина, отколкото бус. И приятно универсален, в комбинация с по-скоро обективна спрямо възможностите му цена.

Honda CR-V 2.0 i-VTEC струва около 42 хиляди лева.

Етикети:@