.

Chevrolet Malibu – живот като на плажа

Лимузината на GM комбинира доказана технология от Opel с по-агресивни дизайн и цени
преди 5 години
chevy malibu - 6

Моделната политика на General Motors е вълнуващо начинание. В своята основа тя много напомня на моделната политика на концерна Volkswagen, но за разлика от техните решения тзи на GM са свързани с много повече скептицизъм и критичност. Необяснимо е защо никой няма против да си купува Seat Leon и да получава VW Golf (заради платформената стратегия на Volkswagen двата модела са напълно идентични като компоненти, a разликите са в интериора), но веднага всеки се цупи, когато си купи Chevrolet и си каже „Но това е Opel“. Да не би Opel да не правят смисени инженерни конструкции? Или просто Chevrolet ви звучи твърде, хм, различно?

Няма и 10 разлики


Opel преминават през най-трудната фаза от съществуването си. Chevrolet за сметка на това се развива в правилната посока, най-вече защото се възползва от технологичните предимства на Opel – и като двигатели, и като шасита. И след като Chevrolet Cruze се превърна в глобален хит (почти идентичен с Opel Astra), своя късмет ще опита новото Malibu – много, много близко до Opel Insignia.
На външен вид дизайнерите на марката са подходили консервативно, като на вашето внимание е класическа в пропорциите си лимузина с огромен багажник (545 литра).

chevy malibu - 4

В профил този автомобил изглежда солидно. Което само по себе си е приятна изненада от страна на Chevrolet. Нещата се пренасят и в интериора, където решението на Chevrolet е да използва шалтерите и бутоните от големия склад на GM, но е приложена собствена визия за пропорцията и извивките на таблото. Insignia по този показател изглежда по-иновативна, но и по-сложна за управление. При Malibu приоритетът е във функционалността. Затова и центрлният дисплей в центъра на таблото не е просто елемент с ететическа стойност – с натискането на бутон отваряте практична ниша, в която можете да сложите различни неща -от мобилния си телефон през ключове за дома или дори iPad Mini.

chevy malibu - 6


Вероятно търсите фунционалност преди всичко, а не имидж, щом сте спрели избора си в този клас на Malibu. За разлика от лимузината-близнак Insignia не можете да поръчате тази кола с активно окачване с променлива твърдост на амортисьорите. Но ако погледнете към експлоатационните разходи, ще осъзнаете, че това е предимство – обикновените амортисьори са по-изгодни като цена, ако се наложи подмяна, а една електронна система по-малко изглежда като по-надеждното решение, особено на пазари като българските, където 90% от майсторите регулират всеки ремонт с гаечен ключ и добра дума.
На задните седалки мястото е субективно малко повече, отколкото в сравнимата Insignia. Вина за липсата на по-добър резултат е дизайнерското решение за леко скосен покрив. Но това е модата и всички сме нейни роби. В Insignia модата е взела много по-голяма жертва за главите ни.

На пътя


Съвсем не по модата е много доброто пътно поведение на пътя на Malibu. Колата лежи плътно на асфалта и не може да ви изненада в нито една ситуация с риск. Но не може и да ви поощри да бъдете по-агресивен. Което е философски казус и не можем да преценим дали това е добре или зле.
По отнoшение на цената, политиката на Chevrolet може да изглежда странна, тъй като най-евтината модификация на Malibu струва малко повече от 50 хиляди лева. За сравнение – ценовата листа на Opel Insignia посочва атрактивни предложения под 40 хиляди лева. Всичко си идва на мястото при сравнение обаче на модификации с еднакви мотори. За сравнимото изпълнение на Malibu с 2-литров дизелов агрегат с 160 конски сили и ръчни скорости (прилична динамика, приятен среден разход) Opel търсят малко над 53 хиляди лева. Ако сравните нивата на оборудване, разликата може да се увеличи в полза на Chevrolet. И в този смисъл, Chevrolet Malibu е отлична алтернатива за всички, които търсят надеждно произведена, технологично иновативна и същевременно достъпна лимузина от средния клас.