.

Новата Mercedes S-класа – не автомобилизъм, а мобилен лайфстайл

Това е най-добрият автомобил в света. И прилича все повече на смартфон
преди 6 години
S-class - 3

S-класата е безапелационно най-добрият Mercedes. Това е и лимузината във високия сегмент, която се доближава до съвършенството – и като комфорт, и като динамика, и като степен на луксозност в изпълнението. Затова появата на ново поколение на флагмана е особено важно за бъдещето на Mercedes като производител, но и за цялата автомобилна индустрия. Все пак, S-класата е пионер в иновациите през годините. Използваните за първи път в тази лимузина технически решения (въздушна възглавница, ABS, многоточкови колани, ESP и др.) днес са стандарт или желано допълнително оборудване в масовите автомобилни сегменти.
С появата на W222 (какъвто е вътрешното кодово име на новия Mercedes) за първи път в историята на марката следващото поколение автомобил е доработка на същестуващия, поне що се отнася до фундаменталните автомобилни качества – двигател и окачване. W222 е с олекотени сплави на купето, което е позволило на разработчиците да запазят общата маса на колата, въпреки нарастването в броя на допълнителните системи. Истинските новости в S-класата са другаде и касаят приложението на съвременни информационни технологии, с чиято помощ шофирането е хем по-безопасно, хем по-комфортно.

Новата S-класа е автомобил, който вижда всичко. По цялата кола са монтирани датчици, сензори, камери и радари, които изследват окръжаващата среда. Световна новост е стереокамерата, монтирана на нивото на огледалото за обратно виждане. Двете й “очи” анализират ситуацията на пътя, както и състоянието на асфалта. Така, от една страна, тази технология подобрява активното окачване – ако камерата е засякла твърде много дупки, то ще се настрои по един начин, ако е видяла равен асфалт, по друг. Не на последно място, новата S-класа е първият автомобил в света, който спира при движение назад, ако съществува риск за удар – с ненадейно излязъл от нищото колоездач например. Адаптивният темпомат, системата за запазване на лентата на движение и адаптивните светлини, променящи лъча на режим “дълги” динамично спрямо останалите коли на пътя бяха достъпни екстри и в досегашното поколение на S-класата.
Друга истинска иновация е наличието на 500 LED-диода в автомобила. Това е първият автомобил в света, в който няма нито една крушка. Това води до тройно намаляване на енергийната му консумация. Гордост за инженерите на Mercedes са новите масажни седалки с 14 зони на стимулация и подгряваща функция в кръста – и досегашните масажни фотьойли на Mercedes бяха най-доброто на пазара, но и този път Mercedes са надминали очакванията ни. Така например подгряващи седалки има и Renault Clio – но подгрявани дръжки и подлакътници във вратите – само S-класата.
Арматурното табло на новата Mercedes-лимузина представлява един гигантски дисплей. Всякакви съвременни информационни системи на борда работят в синхрон с времето, а специални 11-инчови екрани осигуряват забавление и за най-важния пътник в този автомобил – човекът на задната дясна седалка, типичният собственик на Mercedes S. Заради американския и китайския пазар S-класата е първият Mercedes в историята, при който е разработена първо версията с удължено междуосие, а едва след това компактната версия на каросерията. В днешно време 65-те хиляди S-класи годишно се продават най-вече и основно в Народна република Китай.

О, впрочем за двигателите и трансмисията – доказаната 7-степенна автоматична скоростна кутия, познати шестцилиндрови и осемцилиндрови мотори, хибридна модификация с бензин, а по-късно – и с дизелов мотор. Няма да закъснее и AMG-версия. Цените за Европа започват от около 80 хиляди евро.

S-class - 4