.

Автопилотът на Tesla Model S също има вина за фаталната катастрофа

През 2016 г. 40-годишен шофьор загина след сблъсък с камион
преди 9 седмици
Tesla Model S
Снимка: Tesla

Американската агенция, отговаряща за безопасността на транспорта, National Transportation Safety Board (NTSB) постанови, че автопилотът на Tesla Model S също има вина за фаталната катастрофа през май 2016 г. във Флорида, завършила със смъртта на 40-годишния шофьор Джошуа Браун. Тогава Model S се удари в камион с ремарке, чийто шофьор нямаше наранявания.

„Автопилотът работи коректно, но той може да се използва само при определени обстоятелства. Проблемът е, че Tesla позволява на шофьорите да го използват и извън тези моменти, което се е оказало фатално” – заявяват от NTSB.

През юни NTSB публикува доклад от 500 страници за катастрофата, в който посочва, че по време на 37-минутното шофиране Джошуа Браун е държал волана с ръцете си само за 25 секунди.

Шофьорът на камиона, който е отказал да бъде разпитан от NTSB, е заявил пред Associated Press, че Джошуа Браун е гледал филм за Хари Потър по време на инцидента, но за това няма преки доказателства.

Разследването на NTSB установява, че двамата водачи са имали достатъчно време, за да предотвратят сблъсъка. Основната причина за катастрофата е разсейването на Браун и нежеланието на шофьора на камиона да му направи път.

Не е ясно защо Джошуа Браун не е реагирал, но със сигурност не е бил пиян или дрогиран. Данните от мобилния му телефон пък показват, че той не е боравил с него по време на сблъсъка.

В резултат на всичко това NTSB препоръчва на производителите да забранят използването на автопилотите извън обстоятелствата, за които са предвидени.

В свое изявление Tesla приема забележките, но и напомня, че като цяло автопилотите увеличават сигурността на пътя и са намалили инцидентите с 40%.

Tesla Model S е автомобил с ниво на автономност 2, което означава, че автопилотът може да се ползва само в определени моменти, а шофьорът през цялото време трябва да следи ситуацията на пътя.