.

Защо кадровите промени в Audi са половинчати

„Притеснително е, че и четиримата нови директори идват от средите на Volkswagen Group”
преди 2 седмици
Защо кадровите промени в Audi са половинчати
Снимка: Audi

След месеци спекулации по темата, в понеделник Audi смени четирима от общо седемте члена на Борда на директорите. С това примиум брандът на Volkswagen Group сякаш се опитва да излезе от скандала „Дизелгейт” и да започне на чисто. Но промените са половинчати и трудно могат да се определят като скъсване с миналото – коментира Мирабел Шмид в Automotive News Europe. Ето и подробностите.

Надзорният съвет на Audi, отговорящ за назначаването и уволняването на висши мениджъри, имаше доста основания за промени по върховете. Търговският директор Дитмар Фогенрайтер и ръководителят на производството Хуберт Валт допуснаха много грешки.

Фогенрайтер отнесе критики заради споровете с китайските дилъри, довели до спад на продажбите в началото на годината. Audi сключи договор със SAIC Motor като втори партньор в Китай (преди това ексклузивен представител там бе само FAW Group) – стратегическа грешка, която струваше на компанията много.

Хуберт Валт пък разгневи шефовете в производството, държащи половината места в Надзорния съвет, с решението си електрическите модели на Audi да се произвеждат извън Германия.

Новите лица са вътрешни за компанията

И четиримата нови директори идват от средите на Volkswagen Group, което е озадачаващо.

Новият ръководител човешки ресурси Венделин Гьобел е работил дълги години с бившия изпълнителен директор на VW Group, Мартин Винтеркорн, и следователно е довереник на бившия председател на Борда – Фердинанд Пийх. Според слуховете, Гьобел е добре запознат с вътрешните дела в компанията. Дори и да не е пряк обект на разследване за „Дизелгейт”, неговото назначаване не е добър сигнал.

Другите нови директори – Александер Зайц (Финанси), Брам Шот (Маркетинг и продажби) и Петер Кьослер (Производство и логистика) са били далеч от върховете и вероятно са „чисти” относно „Дизелгейт”, но след като са прекарали толкова време във VW Group, е трудно да повярваме, че ще донесат свежест в Audi.

Ако поне един или двама от новите висши ръководители бяха външни за VW Group, това щеше да е ясен знак за ново начало. С тези назначения обаче Audi ни оставя с впечатлението, че промените са по-скоро символични и целят успокояване на духовете преди началото на така важното за индустрията изложение във Франкфурт (12-24 септември 2017).

Какво е бъдещето на Руперт Щадлер

Всъщност най-важният въпрос все още не е разрешен – съдбата на главния изпълнителен директор на Audi от 2007 г. насам – Руперт Щадлер. Той носи цялата отговорност за кризата с емисиите на дизеловите двигатели, както и за проблемите в Китай. Мнозина в компанията считат, че той трябва да напусне, но през май Надзорният съвет удължи договора му с пет години.

Очевидно ситуацията в Audi няма да се успокои скоро.